شهریور ۲۵، ۱۳۸۹

من دلم می‌خواد برگردم به کودکی

هوا بوی پاییز می‌داده انگار، انگورها زیر آفتاب زرد شده‌ و تابستان داشته نفس‌های آخرش را می‌کشیده. موهای بابا آنموقع هنوز سفید نبود و صورتش اینقدر شکسته نشده بود، درد دست و پا سراغ مادرم نیامده بود و فشار خونش هی بالا و پایین نمی‌شد، خانوم(مادربزرگم) اینقدر خمیده نشده بود و صدایش نمی‌لرزید و گوش‌هایش می‌شنید، مهدی سه ساله بود و موهای شقیقه‌اش سفید نشده بود، درخت گردوی حیاط قد نکشیده بود اینقدر و دنیا اینقدرها کوچک نبود که من آمدم.
"بزرگ شدی پسر، ما پیر شدیم" این را بابا گفت امروز. بزرگ شدنم به سفید شدن موهای پدرم نمی‌ارزید. "من دلم می‌خواد برگردم به کودکی"

-----------
امروز، 25 شهریورماه 1389، 26 ساله شدم.

۸ نظر:

هم‏زیستی گفت...

به میمنت و مبارکی
خرم باشی

پیر فرزانه گفت...

فکر می کینم بزرگ شدنمان به پیر شدن بزرگترهایمان نمی ارزد اما وقتی پدر می شویم یا مادر ، می فهمیم تنها در سایه قد کشیدن بچه هایمان است که زندگی برایمان معنا می یابد.
بزرگ شدن یک فرزند به همه چیز می ارزد. به همه چیز.
تولدتان مبارک . پاینده باشید و سربلند. و سایه ی پدر ومادر عزیزتان همواره چون چتری سبز گسترده بر زندگیتان باد.

رضا گفت...

بزرگ شدن گرفتاریهای ما رو به قدری زیاد کرده که تولدت یادم بره...!!
مبارکه عزیز

FASAANEH گفت...

تولدتان مبارک. امیدوارم سال باشکوهی پیش رو داشته باشید.

مهدی یاری گفت...

من الان دارم شرشر عرق میریزم . شرمنده که یادم رفت به موقع تولدت رو تبریک بگم . مبارکه رفیق

رحمان(نیماسهند گفت...

.../.../...
این تاریخ نانوشته را تبدیل به عدد کن
و عین فشنگ در خشاب روزگار بگذار و ماچه را بکش
هر چه باشد روز تولد تو
این دیگر خیلی مسخره خواهد بود
که بفهمی تو از روزهای تولدت بزگتری
و شالشمار زندگیت عقب مانده
و دیگر سیاهی موها از سفیدی بقل دستیشان خجالت می کشند
با این همه می توانی
برای شمع کیک جشن تولدت دینامیت کار بگذاری
چون هم کار فشفشه ها را بهتر انجام خواهند داد
و هم به ترکاندن بیشتر جشنت کمک بیشتری خواهند کرد.

و این آن شعری که بی خبر در روز تولدت نشسته بودی و من داغان بودم.یک کتاب به همدیگر بدهکار رفیق باچه؟!

ناشناس گفت...

دقیقا یک سال از من بزرگتری دوست نادیده من !
تولدت مبارک

ناشناس گفت...

salammmmmmmm
che hoshdel bodi momiiiiii
emsal badtarin salrooooze tavalode man boood hichiki beman tabrikkkkk nagoft
ehtemalan ziadi mondam to khone dg vaqte raftaname chitoli to? miss u
tafalodetam ba koli takhiiiiiiir mobalake